Уради сам - гланц за ципеле

Како се дан мог последњег испита неумитно приближава, тако и ја неумитно постајем све више и више шворц. Пошто тешком муком уштеђени еври морају да се усмере на горуће потрепштине као што су пробе са пијанистима и штампање програма, тако ја у сваком другом погледу једва преживљавам овај месец. Назнаке пролећа које смо имали пар дана претпрошле недеље, нису нажалост потрајале, и налазимо се опет дан за даном на око 11 степени Целзијуса и апсолутно незаобилазном кишом.
Дакле, после недељу дана 'луфтирања' у мокасинама, ето мене поново у чизмама. Чизме се овде ужасно брзо рабе, и оне које би ми у Београду потрајале деценију, овде једва прегурају три године. Није ни чудо када се у просеку осам месеци из чизама једноставно не излази. 
За викенд је било неопходно очистити и нахранити моје нове кожне чизмице, али ме је чекало непријатно изненађење у виду празне кутије ималина.  Никад нећу разумети тај мушки фазон да када нешто истроше, врате потпуно празно паковање уредно на место. О чему се ту ради, појма немам, али ме наравно ужасно иритира. Тако је било и у суботу.
И шта сам друго могла да урадим него сама да направим средство за негу кожне обуће од материјала који ми је био при руци. Овај гланц се показао делотворним, па стога делим рецепт овде са вама.



Састојци:

15 гр пчелињег воска
15 гр какао бутера
55 гр маслиновог уља

Материјал:

1 ватростална посуда
или једна пластична мерица са изливником
кухињска вага
1 кашичица
1 шерпица *
1 маља теглица (чиста) запремине 100 мл
* само у случају ако користите ватросталну посуду а немате миркоталасну пећницу

Поступак:

У ватросталној посуди заједно одмерити све састојке. Истопити или на пари у шерпици или у микроталасно ј пећници у размацима од по 40 секунди. Када су се сви састојци истопили, промешати кашичицом и сипати у теглицу. Оставити око пола сата непоклопљену теглицу док се маса не охлади. Одлучила сам да искористим ову металну кутијицу за мој гланц, јер нема потребе гомилати амбалажу кад ионако служи истој сврси, тако да ако имате стару кутијицу од масти за ципеле, добро је обришите/оперите и осушите, и слободно је искористите. Време припреме је све заједно око 10 минута, плус око пола сата чекања док се мааст не стегне.

Рециклирам вредно...

Утисци:

Ова маст - гланц нема никакву боју, што је у предности јер је могу користити за све кожне ципеле. Врло се лако наноси и размазује (наравно, на чисте и суве ципеле), тако да ту није било никаквих проблема. Ципеле сам оставила преко ноћи и до јутра су фино упиле сву масноћу. Чини ми се да је боја коже постала за нијансу тамније, али верујем да ће опет избледети након неколико дана ношења на сунцу (дај Боже!) и ваздуху. Као и већина разноразних масти за ципеле, ни ова не прижа неки супер сјај, тако да није згорег испраскати ципеле неким додатним сјајем после уколико желите.

Чизмице пре гланцања
Наравно, јасно ми је да је овај препарат вероватно помало скуп због учешћа какао бутера, али опет толико ће дуго трајати, да мислим да на крају и не испадне нешто скупље. У сваком случају, ако сте шворц немате ималина а материјала имате при руци, искористите прилику.

Чизмице 24 сата након гланцања

6 коментара

  1. Super ideja Ksenija !
    Hvala Bogu, kod nas vise ne trebaju cizme :) .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam, gledam ove vremenske prognoze i plačem. Mi smo ponovo u čizmama, evo danas je bilo 10 stepeni. A u Beogradu 30. Užas. :(

      Избриши
  2. Super je, hvala za recept. Sigurna sam da je bolji od mnogih industrijskih koje kupujemo. Ali mene su ocarale tvoje cizme, bas su extra!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hval Goco. JEdva sam pronašla nešto vredno para. Mislim da ću se osigurati sa još jednim parom u drugjo boji, očeigledno je da su mi preko potrebne ovde.

      Избриши
  3. Bas si me nasmejala sa opaskom o muskarcima!
    A ideja ti je stvarno dobra. Ja za sada korstim neke stare losione za telo,koje vise ne koristim za prvobitnu namenu, ali i to polako prestajem, jer su mi cizme i cipele spakovane,makar do jeseni! Sad i sneg neka padne ako hoce, vise ih ne vadim iz 'storage room'!

    Srecan rodjendan, s nekim danom zakasnjenja! Nadam se da si ga lepo provela, posto si se lepo pocastila!

    ОдговориИзбриши