Ароматично сирће од јагоде и менте

Не сматрам да сам нека окорела домаћица, а кувањем се бавим највише због тога што се грозим готове и безукусне хране. С друге стране, не разумем жене и мушкарце који се хвалишу тиме како не умеју јаје да скувају и како им и кафа увек загори. Не знам заиста ко се при здравој памети хвали тиме што је неспособан, неодговоран, лењ и немаштовит.
Презирем свакакве крајности и претеривања, те ми је тако потпуно страна вишечасовна (или у случају битнијих славља, вишедневна) погибија за шпоретом само зато да би ме тамо неки рођак или познаник похвалио речима да сам добра куварица.

Волим да откривам нове ствари, да се усавршавам свакодневно, дивим се мајсторству, пажњи и умешности сваке
Ценим труд. Бескрајно се више обрадујем када на поклон добијем какву рукотворину маштовито упаковану, пре него ли неки генерички поклон, покупљен онако, уз пут, са полице каквог all in one маркета.
Некако ми се увек чинило да на основу поклона које добијате можете тачно да процените ко вам је пријатељ и шта о вама мисли.

Одлучила сам да обрадујем себе, укућане и своје пријатеље једном новом мајсторијом. Однедавно експериментишем са ароматичним сирћем и зачинима.

Овог августовског поподнева, одлучила сам да направим ароматично сиреће са укусом јагоде, брескве, ђумибра, менте и каранфилића.
Направила сам и инфузију рузмарина, тамјана и црвеног бибера у маслиновом уљу, али о томе у неком од наредних постова.

Не могу вам овде понудити баш потпуно прецизан рецепт јер га ни сама нисам имала. Једноставно сам пустила машти на вољу, размислила о томе који укуси су и неочекиване комбинације, а да се надопуњују заједно.

За ароматично сирће од јагоде и менте потребно вам је:

1 већа стаклена тегла или боца са ширим ободом  (ја сам овде користила дволитарску боцу за млеко)
око 750 мл алкохолног сирћета
око 100 гр свежих јагода
1 крупнија свежа, сочна бресква
око 50 гр свежег корена ђумбира
1 стабљика свеже, младе нане (не оне маторе која је већ оцвала)
5 клинчића (каранфилић)



Прво наравно оперите воће. Очистите јагоде од петељки, ољуштите брескву и одбаците кошитцу и ољуштите корен ђумбира.



Затим испасирајте јагоде у одвојеном таљиру, а на дашчици исецкајте сито (али не превише ситно) ђумбир и брескву. Погледајте на слици размеру.


Боцу коју ћете користити наравно оперите добро и мало исперите сирћетом. Онда сипајте пасиране јагоде, сецкану брескву и ђумбир, не нужно тим распоредом.


Откините пет до седам листића нане са стабљике и убаците у флашу. Пазите да не претерате, нана има веома снажну арому која може у крајњем продукту надјачати све остале. Затим убаците и клинчиће.


На крају, залијте све сирћетом. Чврсто затворите флашу и обележите је датумом. Чувајте боцу на хладном и сувом месту. Ја сам је држала у гаражи. Уколико је могуће, свакодневно је мало промућкајте. У принципу, већ после две недеље, сирће ће бити довољно ароматизовано, али ја сам у овом случају сачекала месец дана.

После месец дана, процедила сам сирће на обичној, малој цедиљки за чај, али ако хоћете да будете баш пицајзла, процедите сирће кроз двоструку газу. Ако не цедите кроз газу, нека мала влакна ће остати, али мени то није сметало. Рок трајања је око три месеца, али вам гарантујем да ћете ово сирће истрошити далеко пре тога!



Као што видите, уз само мало маште и труда, добићете сјајан производ којим можете обогатити ваше кулинарске мајсторије. Не дозволите да вам огромни безлични концерни и њихова маркетиншка одељења продају исту ствар као alta cucina за баснословне новце.

Имала сам неколико бочица различитих формата, те сам их здушно разделила драгим људима.  Добила сам сјајан feedback! Људи заиста цене када се потрудите. Цене када добију нешто што сте сами направили. Цене када мислите на њих при томе. А већина њих уме да цени и укусне и пикантне посластице.

4 коментара

  1. Ovo mi deluje jako primamljivo! Unapred se radujem nekom sledecem postu vezanom za infuzije zacina koje si spomenula.
    Bas mi se svidja tvoj Etsy Shop. Zelim ti uspesnu prodaju!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala najlepse Goco! Stalmo nesto majstorisem i eksperimentisem, ko zna sta cu sve ovde postovati jos!

      Избриши
  2. Ma,izgleda da si ti bolja domaćica nego što kažeš! A i meraklija! Sve je super,baš bi' probala to tvoje sirće (obožavam salate sa sirćetom,a alkoholno koristim samo za neutralisanje radne površine posle sapunjanja), ali post ti kasni jedno 4-5 meseci. Gde sad ima jagoda,čoveče? Ostaje da čekamo sledeću godinu!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahah, ne zna, da li mi je to urodjeno ili steceno, a steta sto sve majstorije ne mogu da pretvorim u full time zanimanje. Mada, ko zna... Super je sirce zaiista cudesan dar prirode, imam jos nekih recepata, ali o tom po tom. Mozes koristiti i zamrznute jagode, samo ih dovro ocedi kad se odlede.

      Избриши