У сусрет новом сапуну...

Баш сам постала нервозна последњих пар недеља. А још откако чекам испоруку нових уља у последњих недељу дана буквално кризирам. Ја морам да направим сапун!

Фото извор

Последњи пут сам сапуњала чак двадесетсругог јануара. Дакле, два и по месеца владало је затишје. Оно јесте, коначно сам ухватила мало времена да организујем залихе и попакујемо око двестотињак узорака, као и све остале full size сапуне који су се до тада сушили. Када пар дана само пакујем, требају ми недеље одмора после. Тотално ме смара паковање, али шта је ту је, све то иде у рок службе.

Један део узорака...

У међувремену, скупљала сам парице и размишљала о новим мирисним и визуелним решењима. Ако сте икада направили неки сапун и показали га неком другом, или још боље, покушали да га продате, верујем да сте све доживели да вас 50% људи пита 'А имаш ли неки са лавандом'. Тако је и мени било, од самог почетка. Ето, ви се ту као нешто трудите, главу обијате размишљајући о понуди нечег сасвим новог и до сада невиђеног, јединственог, а оно људи претежно захтевају нешто сасвим једноставно и тако рећи, традиционално. Бедак. Мислим, немојте погрешно да ме разумете, ја обожавам лаванду, али оно дајте људи, отворите мало хоризонте, толико има дивних мириса на овом свету, што бисте стално вртели једно те исто?

Од како сам почела да правим сапуне, признајем да нисам ниједном направила сапун са лавандом. Правила сам купку са лавандом и какао бутером, мелеме и освеживаче постељине, али не и сапун. Драги моји, дошао је и тај дан да и ја направим сапун од лаванде. И наручих тако, шта ми је било потребно.

Смислила сам дизајн и рецептуру. И почела. Али не лези враже, признајем да сам била мало нестрпљива. Ево шта се збило...

Од првог сапуна за који сам користила љубичасти оксид, развила сам потпуну фобију. Никад, али никада се није понашао предвидљиво. Без обзира на температуру и рецептуру, увек ми испадне неки други проблем са истим. Или избледи, или прегреје смешу, или промени боју (ни мање ни више него у голуб сиву!), а овог пута сам заглавила са ситним громуљицама! Бога оца да му правим, шансе није било да их у потпуности разбијем. Мешала сам ручно жицом за шне скоро двадесет минута, па после стик блендером. Да не говорим о томе да појма нисам имала на шта ће боја личити сутрадан.

Фотографија изблиза након два дана
Без обзира на чињеницу да ће лавандини пупољци временом оксидирати и попримити браон боју (као у осталом, све што у сапун додајете а некада је било живо), ипак сам желела да их додам. Ови трагови које видите на површини настали су током сечења, када је сечица ножа пролазила кроз сапун преко омекшалих пупољака. Није нека мана самом сапуну, више ме нервира ова љубичаста која 'провејава.' Горња површина ће до краја периода сушења, побелети скоро у потпуности, Таква ми је идејна комбинација  слојева за овај сапун била.

Овде бих се још једном осврнула на сировине, добављаче и квалитет. Рекла сам до сада сто пута на овом блогу, али није згорег да поновим још једном. Није свеједно код ког добављача се снабдевате, и уколико мислите да ћете уштедети, углавном ће то бити на уштрб квалитета.

Наручила сам пре пар месеци суве лавандине пупољке од два снабдевача. Један домаћи холандски, други проверено поуздан из САД. Иста количина, рекло би се исти производ, како је на холандском сајту наведено 'лаванда прве класе' исто тако стоји и на овом америчком. Цена је мало виша (па плус прекоокеанска испорука и порез), мада ни код ових домаћих није нека јефтиноћа. Пакете сам добила у размаку од пар дана. Прво што боде очи је сам изглед. Једно са другим не може да се пореди. Ево фотографије:

Лево: холандска лаванда; десно - америчка лаванда
Друго, много битније у овом случају, мирис. Ова америчка лавнда мирише на лаванду. И то како мирише! Док ова холандска мирише на нешто што је можда прошетало поред лаванде. Е сад, помислићете 'па шта сад има везе ако иде у сапун и ионако ће потамнети'... Е па за мене има везе, заиста. Веома пазим и детаљно бирам шта ћу ставити у свој сапун. На исти начин бирам и кад купујем туђе сапуне. Назовите ме пицајзлом, али ја то зовем стандардом.

Тек ми предстоји један опсежнији фото сешн за овај сапун, али за то чекам да ми процвета лаванда у дворишту па да могу мало да стилизујем сетинг. Биће то ваљда, ускоро.
_____________
5.5.2012. Update

Исфоткала сам сапун и пропустила кроз Инстаграм филтере. Не знам зашто, али неке сапуне тек са временом научим да волим и прирасту ми за срце. Тако је било и са овим. Тек кад сам видела како лепо изгледа на слици, кад смо се мало 'дружили' под тушем и кад су ми други људи рекли колико им се свиђа, научила сам и сама да га ценим.

Лаванда


3 коментара

  1. Bice ovo jedan lep sapun samo ga pusti da "odradi" svoje. Mogu da razumem tvoje razocarenje kad dizajn ne ispadne po planu. Kada se nadjem u slicnoj situaciji danima nakon toga analiziram sta sam mogla uraditi drugacije pa mi to na kraju bude motivator da ponovim taj sapun sa "unapredjenom" metodologijom.
    Bas mi je zanimljivo ovo poredjenje cvetova lavande. Ja sam prosle godine od prijateljice dobila ogroman buket lavande koja mi je, onako suva, mesecima mirisala i naravno na kraju zavrsila u sapunu.

    ОдговориИзбриши
  2. Морам да Вам честитам на блогу, заиста је врхунски, без непотребне "шминке" и једноставан за навигацију. Такође ми се допада што користите ћирилично писмо, што је ретка појава на Интернету. Пријатељица ми је скренула пажњу на Ваш блог јер се и сама бавим (за сад из хобија) прављењем сапуна, и о том искуству пишем на свом блогу http://soapmakingadventure.blogspot.gr/ Таман сам планирала да искористим инфузију лаванде која ме стрпљиво чека да се поново мало активније позабавим прављењем сапуна. Први пут када сам правила сапун са лавандом није ми се допало са естетске стране то што су пупољци попримили ту браон боју, тако да сам овај пут планирала да само поспем сушене пупољке по површини, након сипања сапуна у калуп. Што се тиче пигмената и оксида, нисам их још увек користила при прављењу сапуна, ограничила сам се на експериментисање са паприком, циметом, какаом итд. Поздрав из Грчке!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Хвала Ана на комплиментима и добродошли на блог! Сапуњање је баш заразан хоби, зар не? Једино цвеће/пупољци који не оксидирају у сапуну су латице невена и латице цвета Centaurea cyanus (нажалост хортикултура ми није јача страна, те не знам како се овај цвет зове на српском и да ли је уопште заступљен на Балкану).

      Избриши